Facebook přivedl tuto mladou ženu málem k šílenství.

Facebook přivedl tuto mladou ženu málem k šílenství. | zdroj: odditycentral.com


Belgická zpěvačka cestovala za Markem Zuckerbergem do Silicon Valley, aby osobně reklamovala svůj nefunkční Facebook

TÉMATA: facebook | sociální sítě | belgie | lidé | příběhy

user-avatar

Yvonne K.

17. 02. 2017 | 14:14

Když Facebook na konci loňského roku zablokoval třiadvacetileté belgické zpěvačce Jamille Baidou její populární facebookovou stránku a neodpovídal na její zprávy, rozhodla se odletět přímo do San Francisca a řešit tuto záležitost osobně. Chcete vědět, jak dopadla?

Třiadvacetiletá Jamilla Baidou je v Belgii svým způsobem celebrita. Poprvé na sebe upozornila v roce 2014 jako jedna ze soutěžících belgické verze The Voice. I když ze soutěže nakonec vypadla, diváci se o ni dál zajímali, takže o sobě dávala vědět prostřednictvím sociálních sítí, jako je Facebook a YouTube. Do konce loňského roku se jí podařilo nasbírat přes 157 000 fanoušků. Mnoho z videí, které sdílela na internetu, mělo více než milion zhlédnutí. Natáčení vlogů se jí stalo zaměstnáním a Facebook byl její důležitou platformou, na které svá videa téměř denně sdílela. Jenže Facebook jí jednoho dne její stránku smazal. Jamilla Baidou je belgická zpěvačka a vlogerka.

Baidou přiznává, že si to tak trochu způsobila sama. Kdo si ji neustále napadal na Facebooku, až jí došla trpělivost a dotyčného nahlásila. Totéž ovšem pak udělala i protistrana, a Facebook proto zablokoval oba účty.

Jamilla tak z minuty na minutu přišla o všechna svá videa i fanoušky, ale byla rozhodnuta je získat všechny nazpět. Nejprve bombardovala svými dotazy FB podporu v Belgii v naději, že se podaří zablokovaný účet reaktivovat. To se však nestalo. “Bylo nemožné dostat se do kontaktu s nějakou skutečnou osobou a řešit s ní tento problém, a to ani s pomocí přátel a konexí v médiích,” přiznává a dodává: “Automatické odpovědi, které mi chodily, mě doháněly k šílenství.” Když nejde hora k Mohamedovi, musí se za Zuckerbergem do Silicon Valley.

Při jednom rozhovoru s kamarádkou v žertu nadnesla, že asi bude lepší letět přímo do Ameriky a požádat samotného Marka Zuckerberga o obnovení účtu. “O týden na to se žert proměnil v realitu a já si zakoupila letenku do Los Angeles,” říká Jamilla.

To už ovšem měla založenou na Facebooku novou stránku, kde samozřejmě informovala o své cestě za oceán. “Tato cesta si vyžádala bezmála devět tisíc kilometrů, přes šest dní a všechny mé úspory,” uvedla koncem ledna ve svém statusu. A čeho tím nakonec cestovatelka dosáhla? Nic než jednoho formuláře, který jí do ruky strčili zaměstnanci řídícího střediska v Menlo Parku v Kalifornii. Řekli jí, aby popsala svůj problém, formulovala otázku a uvedla svou emailovou adresu. “Slíbili mi, že mi na mail odpoví do 72 hodin. A hádejte co? Jsem zpátky doma a pořád čekám. Více než dva týdny. Už víc jak 400 hodin,” postěžovala si po návratu domů. Dovolat se k živému člověku do společnosti Facebook? Nemožné!

Jamilla přiznává, že ji hluboce zklamal přístup firmy Facebook, který se prezentuje jako sociální platforma propojující lidi. “Nikdy jsem se necítila tolik odpojena,” prohlásila.

V obnovu zrušeného účtu už Jamilla nedoufá. Jediné, co by si přála, je prostá, lidská odezva od reálné, živé lidské bytosti. Té se ovšem ze strany Facebooku nedočkala. Celou záležitost nakonec jednoho dne uzavřela větou: “Někdy je třeba nechat věci plavat…”

 

user-avatar

Yvonne K.

17. 02. 2017 | 14:14

> ExtraStory   |   Inzerce