Zora Ulla Keslerová v kanibalském hororu Cannibal Ferox (1981) | zdroj: image.voyo.cz.prg.cmestatic.com


Exmanželka Petra Hapky byla hvězda sado-maso filmů. A estébákům odsekla: Musím pracovat, vy mě živit nebudete!

Zora Ulla Keslerová. Jméno, které zní poněkud cizokrajně, se v poslední době skloňovalo hlavně v souvislosti s nedávno zesnulým skladatelem Petrem Hapkou. Ti dva byli manželé a dlouhé roky se po rozvodu soudili o majetek. Méně už se ale ví, že Keslerová vydělávala v 80. letech víc než její bývalý muž. Díky své ochotě se před kamerou celá svléknout a zahrát ledasjakou odvážnou a brutální scénu, se v Itálii stala hvězdou béčkových erotických a hororových snímků.

user-avatar

Blondie

6. 12. 2014 | 22:00

Zora Ulla Keslerová (1950), česká a italská herečka

Keslerová se narodila sice v Praze, ale původem je Slovenka. Nejprve vystupovala jako tanečnice a zpěvačka v revuálním dívčím triu a pak se živila jako fotomodelka. Jejího atraktivního vzhledu si všimli v Itálii a v roce 1978 jí nabídli první roli ve filmu La Febbre Americana. O rok později debutovala i v českém filmu Křehké vztahy, kde po boku Vladimíra Kratiny hrála rozvedenou matku. Ovšem zatímco jí česká kinematografie nabízela jen samé malé, vedlejší role, v Itálii platila za hvězdu. Pod jmény Zora Keer, Zora Kerova účinkovala v řadě erotických, akčních a sadisticky drsných filmů. Celosvětově ji proslavila role v kanibalském hororu Ženy od hluboké řeky (1981), který byl tak brutální, že jej v 31 zemích zakázali promítat. Do mysli diváků se nejvíce zapsala scéna, v níž lidojedi Zoru Keslerovou pověsili za prsa na háky.

Jako Zora Kerova ve snímku Cannibal Ferox (1981)

Ve stejném roce, v jakém vznikl tento nechvalně proslulý snímek, se Keslerová provdala za Petra Hapku a o rok později mu porodila dceru Petru. Dál však čile natáčela a pendlovala mezi Římem a Prahou. Zrovna, když pobývala v české metropoli, zavolala jí z italské produkce: „Zoro, přijeď, máme pro tebe práci,“ řekli jen. Neprozradili, o jakou roli půjde, nedali jí do ruky ani scénář. Vše se dozvěděla až přímo na place a byla z toho pěkně v šoku. Měla hrát prostitutku, která před publikem předvádí naživo sexuální akt. „Byla to ta nejtěžší scéna, jakou jsem kdy natáčela,“ přiznala se v interview pro italskou televizi. Vůbec na něco takového nebyla připravena. Rozpačitý byl i její filmový partner. „Byl moc sladký, velmi pohledný míšenec,“ vzpomínala na něj později. „Myslím ale, že byl gay, protože byl tak nesvůj a celý vyděšený,“ poznamenala. Nakonec se spolu domluvili, že se pokusí to předvést co nejlépe. „Bylo to velmi náročné, možná víc pro něj než pro mě,“ připustila. „Nikdy jsem ho pak neviděla. Možná už nikdy žádný film nenatočil.“

Jako prostitutka v živé sexuální show v Rozparovači z New Yorku

Byla to malá role, kterou točila jen tři dny, ale patřila k těm nejtěžším, jaké kdy hrála. Na druhý den ji čekala vraždící scéna, při které jí maniak zaráží rozbitou sklenici do rozkroku. Dostávala se tak do situací, které jí působily fyzickou bolest, ale mnohem těžší pro ni bylo vyrovnat se s nejistotou, kdy nevěděla, do čeho jde a nemohla se na nic předem připravit.

Ve filmu Terror Express (1979)

Kvůli filmu pak měla problémy i doma, v tehdejším komunistickém Československu. Když se vrátila do Prahy, předvolali si ji a řekli jí: „Tak takhle ne. Takhle tedy ne. Vážená soudružko, takto nemůžete reprezentovat naši republiku. Tohle je děsný skandál, tohle kazí pověst naší země.“ Slíbila, že už nikdy nebude hrát prostitutku v živé show, ale zároveň dodala, že pokud jí zahraničí nabídne zase nějakou roli, pravděpodobně ji neodmítne. „Musím pracovat, vy mě živit nebudete,“ odsekla.

Zora Keslerová se nikdy nebránila odhalit ve filmu nahotu.

Terror Express

Díky práci v zahraničí Keslerová velmi slušně vydělávala, v podstatě ani nepotřebovala Hapkovy peníze. Její muž začal na dceru přispívat, až když jí bylo 14. Když se s Keslerovou v roce 1997 rozváděl, nedal jí ani korunu a dokonce vyměnil zámek u bytu, aby si z něj náhodou nic neodnesla. „Své bývalé ženě nic nedlužím,“ ohradil se přes média s tím, že si prý za celou dobu manželství spolu nic nového nepořídili.

S Karlem Heřmánkem v komedii Fešák Hubert (1984)

Poslední film, který Keslerová natočila, byla italská komedie Papa Dice Messa (1996). K filmování se na krátký čas vrátila ještě po deseti letech, když si v thrilleru La Radice del Male (2006) zahrála společně se svou dcerou, zpěvačkou Petrou Keslerovou-Hapkovou (32). V Česku se na ni mezitím již pozapomnělo, snad pár pamětníků si možná vzpomene, jak hrála nemocniční sestru v akční krimikomedii Řetěz (1981), nedostupnou skladnici v hitu pro náctileté Vítr v kapse (1982) nebo květinářku v komedii Fešák Hubert (1984). Její nahoty a erotiky si však čeští diváci na rozdíl od těch v zahraničí zdaleka tolik neužili. Podobné „prasárny“ jako ty italské by tehdejší komunistickou cenzurou jen tak neprošly.

Zora Ulla Keslerová o natáčení snímku Rozparovač z New Yorku

> ExtraStory   |   Inzerce

témata

Komentáře ( )

user-avatar

Blondie

6. 12. 2014 | 22:00