Majiteli japonské restaurace mimo jiné vadilo, že přichází o zisk kvůli sdíleným jídlům. Kvůli novému omezení ale přišel o většinu zákazníků.

Majiteli japonské restaurace mimo jiné vadilo, že přichází o zisk kvůli sdíleným jídlům. Kvůli novému omezení ale přišel o většinu zákazníků. | zdroj: odditycentral.com


Do japonské restaurace nemůžou chodit Japonci. Prý se neumí chovat

TÉMATA: restaurace | diskriminace | japonsko

user-avatar

Simona Knotková

7. 08. 2019 | 08:38

Nevychovaní zákazníci vadili majiteli japonské restaurace tak moc, že se rozhodl pro razantní krok. Do jeho podniku mohou vstoupit pouze "slušnější" zahraniční hosté.

Yaeyama Style je malá restaurace na japonském ostrově Išikagi, která se specializuje na nudlovou polévku ramen. Ještě donedávna v ní byli vítáni hosté všech světových národností. Změnilo se to letos v červenci. Majitel podniku Akio Arima měl už dost nevychovaných spoluobčanů, a proto jim vstup do restaurace úplně zakázal.

"Japonským hostům: Chování japonských turistů se rok od roku zhoršuje. Japonci mají proto až do konce září zákaz jíst v naší restauraci. Budeme přijímat pouze zahraniční hosty. Omlouváme se všem místním a pravidelným zákazníkům, kteří se zde stravují každý rok, a zároveň je žádáme o spolupráci. Plánujeme, že běžný provoz spustíme opět v říjnu," stojí v oznámení, kterým Arima vítá nově příchozí.

Podle něj mají Japonci v oblibě dělit se o jídlo, i když restaurace trvá na tom, aby si každý z nich objednal minimálně jedno. Někteří si do podniku dokonce nosí své vlastní. Dalším problémem jsou malé a hlučné děti, které si japonští hosté berou s sebou do Yaeyama Style i přes zákaz. Podle Arimy tato pravidla porušují pouze místní a se zahraničními turisty žádný problém nemá.

"Japonci uznávají přísloví 'náš zákazník, náš pán'. Každého ale štve příšerné chování turistů, takže si myslím, že moje kroky jsou oprávněné," míní.

Zároveň přiznává, že kontroverzní omezení se znatelně podepisuje na tržbách, které od té doby prudce klesly. Ve svém rozhodnutí je však neoblomný. "Chodí teď ke mně málo zákazníků, včera tu byli jenom dva. Čekal jsem, že si lidi budou na nové pravidlo stěžovat. Z ekonomického hlediska to samozřejmě není příznivá situace, ale nic měnit nehodlám. Budu mít aspoň nějaký čas na odpočinek a uklidím restauraci."

Pokud finanční situace bude neúnosná, má v plánu zavést členství, které ukázněným japonským návštěvníkům umožní chodit do jeho podniku i nadále.

user-avatar

Simona Knotková

7. 08. 2019 | 08:38

> ExtraStory   |   Inzerce
Zavří­t reklamu