Kryptonadšenci se na vrchol dostali, dolů to bylo bohužel horší. | zdroj: youtube.com


Firma zakopala na Mount Everestu kryptoměny za milion, stálo to život horolezce

TÉMATA: kryptoměny | himálaj | mount everest | horolezectví | horolezci | marketing | výpravy | tragédie

user-avatar

Tomáš Chalupa

14. 06. 2018 | 12:00

Lotyšská firma provozující sociální síť AskFM oznámila, že spustila svou vlastní kryptoměnu ASKT. Odstartování nové kryptoměny se společnost rozhodla oslavit velmi originálním způsobem. Tokeny v hodnotě milionu korun se rozhodla uložit ve dvou elektronických peněženkách na vrchol Mount Everestu.

Lotyšská společnost je provozovatelkou největší platformy na otázky a odpovědi. Firma vytvořila a uvedla na trh také svou vlastní kryptoměnu ASKT. Aby se povědomí o její existenci rozšířilo mezi veřejnost, rozhodla se pro netradiční marketingovou kampaň. Vypravila horolezecký tým na nejvyšší horu světa Mount Everest. Horolezci měli s sebou dvě elektronické peněženky s tokeny nové kryptoměny v hodnotě 1 milionu korun. Princip byl jednoduchý. Kdo si pro ně vyleze, tomu budou patřit.

Jenže celá kampaň nakonec dopadla jinak, než jak její tvůrci předpokládali. Už při výstupu na horu, který podnikli tři ukrajinští horoleci, nastaly komplikace a pro dva z nich musel dokonce letět vrtulník. Při sestupu z Mount Everestu pak zemřel místní nepálský šerpa Lam Babu. „Na vrcholu Mount Everestu bylo velmi špatné počasí a šli jsme dolů. Scházeli jsme ke čtvrtému stanovišti, které bylo ve výšce 7900 metrů, a jeden šerpa umíral,“ řekl jeden z horolezců médiím. Šerpa prý zaostával daleko za skupinou, nezvládl rychlé tempo a zmizel všem z dohledu. V tuto chvíli jej považovali za mrtvého.

Celá výprava tak dopadla fiaskem. Stejně tak se společnost nevyhnula velmi nepříjemným otázkám, zda celá kampaň nebyla přepálená a zda riskování životů lidí pro marketingové účely není příliš vysoká cena. Vedení firmy ale tvrdí, že se ničeho špatného nedopustilo. Na Everest míří stovky lidí a bohužel se občas někteří z nich nevrátí. Zda na vrchol lezli z osobních důvodů, nebo kvůli marketingové kampani, je podle nich vedlejší. Bohužel není známo, zda hodnota kryptoměny ASKT po této tragické výpravě vzrostla nebo naopak poklesla.

user-avatar

Tomáš Chalupa

14. 06. 2018 | 12:00

> ExtraStory   |   Inzerce