Reklama napravo vypadá absurdně a odsouzeníhodně. Proč podobně nevnímáme tedy i původní variantu, ve které  je žena služkou a muž pánem světa?

Reklama napravo vypadá absurdně a odsouzeníhodně. Proč podobně nevnímáme tedy i původní variantu, ve které je žena služkou a muž pánem světa? | zdroj: boredpanda.com


Fotograf obrátil genderové role v reklamách z 50. let. Výsledek vás (ne)bude šokovat

TÉMATA: reklamy | 50. léta | sexismus

user-avatar

Simona Knotková

14. 03. 2018 | 14:00

Viděno optikou 50. let to byly vtipné reklamy, které měly zákazníka nalákat ke koupi produktu. Viděno dnešní optikou jsou to odpudivé sexistické inzerce, v nichž jsou ženy ponižovány a snižovány na pouhé domácí uklízečky a služebné svých manželů. Názorně to ukazuje i série "V paralelním vesmíru" Eliho Rezkallaha.

Libanonský fotograf několik takových reklam rekonstruoval a role žen a mužů vyměnil. Šokují vás výjevy, kde muž jako otrok obskakuje manželku nebo dostává naplácáno za špatně uvařenou kávu? Přesně takové obrazy byly ale v dřívějších dobách tolerovány, či dokonce prezentovány jako něco "humorného". Jak ostatně dokazuje sám tvůrce fotografií, i dnes se najde spousta jedinců, kteří podobné postoje vyznávají. To ho ostatně i přimělo sérii vytvořit.

"Během posledního Díkůvzdání jsem zaslechl svého strýce říkat, že ženy se mají raději starat o kuchyň a plnění 'ženských povinností'. I když vím, že ne všichni muži uvažují jako můj strýc, opravdu mě překvapuje, že někteří stále ano. Představil jsem si proto jakýsi paralelní vesmír, kde jsou role obráceny. Chtěl jsem mužům dát ochutnat jejich vlastní sexistický jed," sdělil Eli Rezkallah.

Snímky si prohlédněte v naší galerii.

user-avatar

Simona Knotková

14. 03. 2018 | 14:00

> ExtraStory   |   Inzerce