Restaurace kvůli chybě tratila, muži si oproti tomu pochutnali na asi nejdražším víně svého života.

Restaurace kvůli chybě tratila, muži si oproti tomu pochutnali na asi nejdražším víně svého života. | zdroj: boredpanda.com


Manažer restaurace spletl objednávku. Namísto levnější vína vypil zákazník láhev za 130 tisíc korun

TÉMATA: virál | víno | restaurace | velká británie

user-avatar

Simona Knotková

25. 05. 2019 | 08:30

Asi většině z nás se někdy stalo, že jsme v restauraci či jiném pohostinském podniku dostali něco jiného, než jsme si objednali. Záměna, ke které došlo v luxusním steakhousu v Manchesteru, se ale vyšplhala do úplně jiných cenových sfér.

Steakhouse Hawksmoor Manchester se řadí k nejšpičkovějším podnikům ve městě, od čehož se odvíjí i jeho ceny. Naposledy však ukázal, že je jedinečný i ve svém přístupu k pracovnímu personálu.

V půli května si sem na jídlo došla trojice obchodníků, kteří si na stůl objednali láhev vína v hodnotě zhruba 300 liber (cca 8,7 tisíc korun). Už to je celkem úctyhodná částka. Na účtu jim ale nakonec přistála položka Chateau le Pin Pomerol za 4500 liber (131 tisíc korun). Přesně to bylo totiž víno, které muži doopravdy vypili. Jak se později ukázalo, manažer si spletl láhev a servírce namísto objednaného nápoje podal jedno z nejkvalitnější vín na světě z oblasti Bordeaux.

Vedení Hawksmoor Manchester se ale k celé situaci postavilo výborně. Na svůj Twitter si napsalo: "Zákazníkovi, který minulou noc omylem dostal láhev Chateau le Pin Pomerol 2001 za 4500 liber – doufáme, že jste si svůj večer užili! Členovi našeho personálu, který ji omylem přinesl – hlavu vzhůru! Chyba se někdy vloudí a pořád tě máme rádi."

Příspěvek doplnilo o fotografii obou vín, aby ukázalo, že lahve vypadají podobně a dalo se je snadno zaměnit. V rozhovoru s The Washington Post se k incidentu vyjádřil také majitel restaurace Will Beckett. Uznal, že došlo k chybě, která by se mohla stát každému z nás.

"Když mi o tom řekli, pomyslel jsem si: 'Oh, taková drahá záměna.' Na stranu druhou ale chápu, že je to přesně ten typ chyby z nesoustředění, které bych se byl schopen kdykoliv dopustit i já. Je to zkrátka nešťastný lidský omyl. Restaurační průmysl je samozřejmě místo, kde něco takového může znamenat váš konec, ale my takovým místem nechceme být," sdělil.

Nevídaně vlídná odezva restaurace se dočkala na sociálních sítí kladných reakcí. Minimálně si tak podnik udělal dobrou reklamu a peníze za ztrátu se mu jistě vrátí zase brzy zpět.

user-avatar

Simona Knotková

25. 05. 2019 | 08:30

> ExtraStory   |   Inzerce