Věrnost k holiči dokládají pravidelná zrcadlová selfie.

Věrnost k holiči dokládají pravidelná zrcadlová selfie. | zdroj: boredpanda.com


Muž je věrný svému holiči. Chodí k němu už více než 40 let

TÉMATA: služby | přátelství

user-avatar

Simona Knotková

7. 01. 2020 | 08:00

Od chvíle, kdy Sam Farr poprvé navštívil holičství Joe Paceho, uběhlo už více než čtyřicet let. Muž na něj nedá dopustit ani dnes.

Když žena najde tu správnou kadeřnici, je z toho mnohdy "přátelství" na celý život. A to klidně i bez uvozovek. Blízky vztah kadeřnic se svými zákaznicemi je dobře známý, ale platit to může také u pánských holičů. Dokládá to alespoň příběh Sama Farra z Bristolu a holiče Joe Paceho z Bathu, mezi nimiž panuje klientsko-přátelský vztah už více než čtyři desetiletí. Nic na tom nemění ani skutečnost, že se Farr z Bathu před lety odstěhoval a za novým sestřihem musí dojíždět přes dvacet kilometrů.

"Myslím, že obecně máme rádi, když věci zůstávají při starém. Hodně věcí se od 70. let samozřejmě změnilo, ale Joe pořád zůstává. Pořád s radostí stříhá mé vlasy a jde mu to skvěle," vypráví muž.

Pace dodává: "Je to pro mě pocta pracovat se stejnými lidmi i po více než čtyřiceti letech. V mnoha případech to už ani není vztah dodavatel služby-klient, ale přátelství. Chodíme na večeře, jezdíme na výlety nebo jsme v létě společně navštívili mou vilu na Sicílii. Někdy ke mně chodí dokonce už čtvrtá generace jedné rodiny, což je trochu strašidelné."

Jeho slova potvrzuje britská pobočka pojišťovací skupiny AXA, která ve svém průzkumu zjistila, že kadeřníci mají ty nejvěrnější zákazníky. Až 55 % respondentů uvedlo, že má se svou kadeřnicí či holičem trvalý vztah. Více než čtyři z deseti lidí poté svému vlasovému stylistovi svěřuje důvěrné věci ze svého života.

"Zákazníci chtějí podporovat místní obchody z mnoha různých důvodů. Ať už se jedná o prodejnu z hlavní třídy nebo online shop, pokud nezávislý maloobchodník emocionálně komunikuje se zákazníkem a efektivně splňuje jeho přání a potřeby, je schopen vybudovat si věrnou klientelu, která se k němu bude vracet. I když praktičtější velkoobchody mají své výhody a velká část z nás nakupuje online, je pěkné vidět, že lidé nezapomínají ani na malé prodejce. Pořád si vážíme služby a osobního přístupu v místních obchodech," říká Darrell Sansom z AXA.

user-avatar

Simona Knotková

7. 01. 2020 | 08:00

Zavří­t reklamu