Gwyneth Palthrow v jedné ze svých prodejen v Dallasu

Gwyneth Palthrow v jedné ze svých prodejen v Dallasu | zdroj: racked.com


Nahlédněte do lifestylového impéria Gwyneth Paltrow

TÉMATA: celebrity | hollywood | herečky | gwyneth palthrow | goop

user-avatar

Blondie

29. 07. 2015 | 16:00

Oskarem ověnčená herečka Gwyneth Paltrow, kterou časopis People v roce 2013 označil za nejkrásnější ženu světa, se v posledních letech přeorientovala do role gurua v oblasti zdravého životního stylu. V roce 2008 založila svůj vlastní lifestylový web pojmenovaný Goop, na kterém pravidelně poskytuje čtenářům rady ohledně zdraví a krásy, které střídavě budí jak nadšení, tak i rozpaky a posměch.

Naposledy vyvolal ironické reakce v tisku článek o tajemství pánevního dna, v němž herečka čtenářkám doporučuje močit v dřepu ve sprše, neboť to prý posiluje a zpevňuje pánevní dno. Pokud by to nepomohlo, radí jim při sexu střídavě svírat a uvolňovat pánevní svalstvo. „Vašemu partnerovi se to bude líbit,“ slibuje.

Gwyneth Paltrow založila Goop původně jako týdenní newsletter, ve kterém se s fanoušky dělila o to, co ráda jí, nosí, nakupuje a dělá. Zprvu jej redigovala ze své kuchyně v Londýně, kterou tehdy sdílela s manželem Christem Martinem ze skupiny Coldplay. S ním se však v současné době rozvádí.

Hned od prvního měsíce, co newsletter začal vycházet, si jej na mušku brali četní novináři. „Už se cítím podvyživený,“ naříkal například sloupkař z The New York Times. Jenže jak se ukázalo, internet se nemohl hereččiných rad dost nasytit a neustále o nich referoval. Dnes se Goop může pochlubit milionem odběratelů, z nichž samozřejmě většinu tvoří ženy, převážně ve věku od 25 až 45 let, které spíše vzdělané a finančně dobře situované.

Goop se postupně rozrostl ve webové stránky s e-shopem, který nabízí na prodej obuv, oblečení a oděvní doplňky. Všechny propagované produkty podléhají hereččinu osobnímu vkusu a jsou jí samotnou osobně schválené. Rovněž recepty, které jsou na webu publikovány, prošly prý testem hereččiny kuchyně.

Gwyneth Palthrow v roli podnikatelky a manažerky

V současné době Goop zaměstnává desítky lidí v Los Angeles, New Yorku a Londýně. Centrála sídlí v příjemně zařízené, přírodním dřevem a esenciálními oleji provoněné bývalé stodole, zasazené mezi kvetoucími keři hortenzií v losangelském kaňonu.

„Není typem osoby, která by vám neřekla, kde si nechala udělat vlasy,“ vysvětluje hlavní editorka webu Elise Loehnenová důvody, proč Gwyneth Palthrow investuje nemalé prostředky do svého digitálního impéria, které loni vykázalo dluh ve výši 1,6 milionu dolarů. „Myslím, že to potrvá několik let, než se dostaneme do zisku,“ tvrdí Leohnenová, která za příhodného počasí pracuje bosky venku v zahradě. Podle jejích slov hledá firma v současné době své další směřování, hodlá zakládat kamenné obchody a připravuje vlastní řadu péče o pleť. Minulý měsíc herečka oznámila, že si dá načas pauzu od hraní, aby se mohla plně věnovat své firmě. „Snažíme se dostat Goop do pozice autority ve světě čisté krásy,“ nastiňuje plány Elise Loehnenová. „Stejně jako jsme vydláždili cestu organickým potravinám, tak vydláždíme cestu netoxickým kosmetickým produktům,“ prohlašuje.

Produkty, které Goop prodává

Obdivovaná i nenáviděná

42letá Gwyneth Paltrowová byla v roce 2013 zvolena časopisem People nejkrásnější ženou planety. Zároveň je však označována za nejneoblíbenější celebritu v Hollywoodu. Lidé ji nenávidí ne proto, že by ji provázely nějaké skandály a mravní poklesky, ale právě pro její životní styl, který propaguje. Ten je sice zdravý, ale rovněž luxusní. O herečce se říká, že je namyšlená, snobská, málo empatická a naprosto nesnesitelná. Zpravodajský web The Daily Beast přiznal, že Gwyneth Paltrow je mediálním boxovacím pytlem. Přesto její styl mnoho žen napodobuje a díky Goopu se řadu dosud okrajových témat, jako třeba jógu, organickou výživu, akupresuru či kolonoterapii, podařilo protlačit do mainstreamu. „Myslím, že myšlení čtenářů se mění. Dřív chtěli Gwyneth napodobovat, dnes vědí, že má prostě dobrý vkus. Říkají si, jestliže je to dobré pro ni, bude to dobré i pro nás,“ míní Loehnenová.

 

user-avatar

Blondie

29. 07. 2015 | 16:00

> ExtraStory   |   Inzerce