Herečka Mary Heberden | zdroj: www.foam.org


Našly se fotky nejslavnějšího fotografa všech dob! Jsou na nich ikony 20. a 30. let

Skoro sto let staré fotografie jednoho z nejlepších fotografů historie Edwarda Steichena byly nedávno nalezeny v archivech vydavatelství Condé Nast. Jde o nikdy nepublikované portréty slavných osobností jako Grety Garbo, Marlene Dietrichové nebo Winstona Churchilla, které měly vyjít v časopisech Vogue a Vanity Fair. Místo toho však ležely dlouhé roky ukryté v krabicích.

user-avatar

Blondie

27. 11. 2014 | 09:40

Winston Churchill (1932)

Když se ke kurátoru Toddu Brandowovi donesly zvěsti o tom, že v kancelářích Condé Nast jsou archivy, o kterých nikdo neví, co v nich je, umanul si, že se tam musí dostat. Nebylo to zprvu vůbec jednoduché, a když ho nakonec zaměstnanci společnosti dovnitř pustili, řekli mu, že vše již prodali, takže z archivu nic nezbylo. Pak ale archivář z krabic vysypal kolem dvou tisíc fotek a Todd Brandow jen lapal po dechu. Byly mezi nimi nezveřejněné fotografické portréty britského premiéra Winstona Churchilla, hollywoodských hereček Katherine Hepburnové, Grety Garbo, Marlene Dietrichové, tanečníka Freda Astaira, skladatele George Gershwina, spisovatele H. G. Wellse a dalších vynikajících osobností 20. a 30. let minulého století.

Greta Garbo (1929)

 

Kromě portrétů ikon tu také ležely fotky modelek předvádějících šaty od Coco Chanel, Lanvin, Lelonga, Schiaparelli a dalších slavných návrhářů a návrhářek tehdejší doby. Pro módní časopisy Vanity Fair a Vogue je všechny nafotil nejprominentnější fotograf jazzové éry, otec moderní fotografie Edward Steichen.

Joan Bennett (1928)

„Cítil jsem se jako dítě, co se vloupalo do skladu s cukrovinkami,“ přiblížil své pocity kurátor. „Ty fotky byly pořízeny skoro před sto lety, ale vypadají tak současně, až mě to uvádí v úžas. Všechny pózy působí přirozeně a celkový vzhled je velice svěží,“ líčil nadšeně.

Marlene Dietrich (1935)

Edward Steichen byl nejvýznačnějším fotografem své doby, ale jak historička umění Natalie Herschdorfer podotýká, je jedním z pěti nejlepších fotografů v celé historii. „Byl to fotografický Picasso, “ prohlásila o něm.

Gloria Swanson (1924)

Za focení pro časopisy Vanity Fair a Vogue Steichen ročně inkasoval milion dolarů a stejnou částku si vydělal reklamní a fotografickou prací pro obchodní klientelu. Přitom to původně vypadalo, že skončí na ulici jako žebrák. Manželce, s níž se počátkem 20. let rozvedl, totiž musel platit vysoké alimenty a nevěděl, kde na to brát. Zdálo se, že focením, což byla jeho láska, si na to nikdy nevydělá.

Margaret Horan (1935)

Ač nikdy netoužil fotit módu, přesto požádal o práci v časopisu Vanity Fair, neboť si všiml, jak v jednom z článků o něm napsali, že je největším americkým fotografem. Za pár týdnů už cestoval 1. třídou do Francie fotit Pařížský módní týden. „Takřka přes noc se vyhoupl ze dna na samý vrchol slávy,“ poznamenal k tomu londýnský kurátor William Ewing.

Modelky (1930)

V roce 1935 však Steichena focení celebrit a módy omrzelo a začal se věnovat zahradnické fotografii. Za války pak pracoval u amerického námořnictva jako válečný fotograf.

Jetta Goudal (1923)

Nikdy nespatřené fotografie Edwarda Steichena jsou nyní k vidění na výstavě v Londýnské fotografické galerii.

Modelka Mary Taylor (1935)

Neznámá modelka (1934)

Umělcův autoportrét (1929)

 

> ExtraStory   |   Inzerce

témata

Komentáře ( )

user-avatar

Blondie

27. 11. 2014 | 09:40