Victor Goddard si dlouhá léta v sobě nosil zážitek, který s velkou pravděpodobností byl cestou v čase.

Victor Goddard si dlouhá léta v sobě nosil zážitek, který s velkou pravděpodobností byl cestou v čase. | zdroj: messagetoeagle.com


Podivná cesta pilota RAF Victora Goddarda do budoucnosti

TÉMATA: záhady | cesty časem | anglie | letadla

user-avatar

Tomáš Chalupa

10. 12. 2017 | 10:30

Příběh pilota Victora Goddarda je dodnes nevyjasněn a je opředen mnoha záhadami. Podívejme se na jeho záhadný let z roku 1935 blíže a prozkoumejme, co se mu vlastně při letu do Edinburghu stalo.

Goddard letěl do Edinburghu ve svém osobním dvouplošníku Hawker Hart ze základny v Andoveru. Ve skotské metropoli měl strávit celý víkend, chtěl si cestu trochu zpestřit, takže letěl přes opuštěné letiště v Dremu. Nebylo to ničím zajímavé letiště. Bylo postaveno za první světové války, pak bylo opuštěno armádou a v době Goddardova letu na něm nebylo nic k vidění. Hangáry se rozpadaly a vzletová plocha byla porostlá trávou a plevelem. Kolem se pásl dobytek.

Při cestě k Dremu se Goddard dostal do silné bouře, ve které se téměř ztratil. S otevřeným kokpitem letěl jen podle přístrojů a radiové navigace přes hornatou oblast. Když vlétl do podivného žluto-hnědého mraku, ztratil kontrolu nad strojem a začal padat k zemi. Goddard nebyl schopen zastavit pád, ani netušil, kde se vlastně nachází.

Goddard vyletěl se svým strojem z mraků a zjistil, že celá obloha je potemnělá a nad ním stále visí ony podivné hnědo-žluté mraky. Letoun se s konstatně vysokou rychlostí řítil k zemi a Goddardovi se až nízko nad zemí podařilo s vypětím všech sil zvládnout stroj a vybrat ho z vývrtky.

V tu chvíli, kdy přešel ze strmého letu do normálního vodorovného, si všiml, že se nebe rozjasnilo a on se blížil k opuštěnému letišti Derm. Jenže letiště vypadalo zcela jinak, než jak jej znal. Hangáry byly nové a na zemi stála hned čtyři letadla. Tři z nich byly nějaké dvouplošníky, natřené neobvyklou žlutou barvou, ale další byl pro Goddarda zcela neznámým typem jednoplošníku. V roce 1935 RAF žádný takový typ jednoplošníku ve svém arzenálu neměla.

Letiště bylo plné lidí. Mechanici na ploše měli na sobě modré overaly, jenže RAF v těch dobách používala hnědé. Co bylo vůbec na celé situaci nejzvláštnější, bylo to, že nic nenasvědčovalo tomu, že by Goddarda někdo z lidí na zemi vůbec zaznamenal. Když prolétal nízko nad letištěm, k nebi se neotočila ani jedna hlava. Jako by Goddard neexistoval. Nakonec oblast opustil, znovu vlétl do bouře, ale podařilo se mu šťastně dostat do Edinburghu.

Goddard o svém zážitku vykládal ostatním pilotům, ale ti ho nebrali příliš vážně a mysleli si, že si vymýšlí nebo je dokonce opilý. Goddard proto s vykládáním historky raději přestal a nechal si ji po dlouhá léta pro sebe. Popsal ji znovu až v roce 1966, kdy už měl mnoho informací, které mu tehdy chyběly.

Už v roce 1939 zažil, jak RAF zavedla pro cvičná letadla žlutý nátěr. Také byly vyměněny hnědé overaly za modré u mechaniků a pomocného personálu. RAF také  uvedla do služby první cvičný jednoplošník Magister, ve kterém Goddard poznal stroj, který viděl v Dremu.

Z výše uvedeného vyplývá jediný možný závěr.  Goddard se dostal na letiště v Dernu, ovšem o čtyři roky později. Nějakým způsobem, zřejmě v souvislosti s neobvyklou bouří, nahlédl do budoucnosti, kterou následně sám prožil. Je možné, že by si Goddard jinak všechno vymyslel? Těžko ho z něčeho takového podezřívat. Goddard to dotáhl na maršála letectva, byl to vážený muž, který neměl důvod šířit kolem sebe bludy a výmysly. Pokud jeho svědectví budeme brát vážně, pak se musíme znovu zamyslet nad tím, zda je možné cestovat v čase a nahlížet do budoucnosti. 

user-avatar

Tomáš Chalupa

10. 12. 2017 | 10:30

> ExtraStory   |   Inzerce