Před 12800 lety zasáhly Zemi úlomky komety.

Před 12800 lety zasáhly Zemi úlomky komety. | zdroj: messagetoeagle.com

Před 12800 lety se Země srazila s částmi komety, byla z toho obří katastrofa

TÉMATA: katastrofy | komety |

14. 02. 2018 | 08:30

Vědci z Kansaské univerzity tvrdí, že našli důkazy pro velkou globální katastrofu, která se měla odehrát před necelými 13 tisíci lety. Byla způsobena dopadem částí komety a odstartovala další dobu ledovou.

Před 13 000 lety se Země probírala z doby ledové a podnebí se zvolna oteplovalo. Pak se na nebi objevilo několik velkých ohnivých těles. Vzápětí následovaly výbuchy a tlakové vlny. Na Zemi dopadly velké úlomky komety. Takto si alespoň vědci představují kosmickou katastrofu, pro kterou prý našli důkazy.

Vědci z Kansaské univerzity publikovali rozsáhlou studii o této katastrofě. Její závěry vycházely z měření, která byla provedena na 170 místech po celém světě. Kometa měla podle jejich zjištění 90 kilometrů v průměru, za letu se začala rozpadat na menší části, které dopadaly na Zemi. Ty pak způsobily rozsáhlou katastrofu doprovázenou změnami klimatu.

Katastrofa byla opravdu masivní a vzplálo při ní přibližně deset procent povrchu Země. Spálené části borovicových lesů byly postupně kolonizovány topoly, což jsou stromy, které dobře rostou v oblastech bez původní vegetace.

Vědci tak přinášejí stále více důkazů o tom, že k této velké katastrofě v minulosti skutečně došlo. Z hypotézy se tak může stát velmi rychle obecně přijímaný fakt.

14. 02. 2018 | 08:30