Velmi neobvyklá reklama na vůz Zastava 101 | zdroj: youtube.com


Violoncello, moře a auto, co se samo řídí - to je reklama na jugoslávskou Zastávku

TÉMATA: auta | reklamy

user-avatar

chalkon

8. 02. 2016 | 14:30

Zastava 101 je auto, které bylo možné zahlédnout v osmdesátých letech i na československých silnicích. A kdo nezahlédl tehdy, může se podívat na dobovou, lehce bizarní reklamu na tenhle malinký automobil vyráběný v Jugoslávii. Účinkuje hráč na violoncello, moře a Zastava 101, která se sama řídí. Z pohledu dnešního marketingu totální úlet, ale za socialismu měl marketing zcela jinou podobu než dnes.

Zastava 101 je licenční verzí vozu Fiat 128. První kusy sjely z výrobního pásu 15. října 1971, do konce roku 2004 jich bylo vyrobeno 1 033 841.

Na svou dobu byl tento licenční Fiat 128 se stupňovitou zádí vskutku pokrokovým automobilem – pětidveřová karoserie, přední náhon, živý a relativně úsporný motor z něj dělaly na československém trhu docela žádaný výrobek. Na druhou stranu nelze zamlčet ani vady, z nichž nejvážnější byl asi fakt, že jugoslávští soudruzi auto vyráběli snad z už rezavých plechů a tudíž milé "zastávky" rychle a rády korodovaly. V mateřské továrně se navíc ani výrobě samé nevěnovali zrovna s největší pečlivostí, což novopečenému majiteli přinášelo neočekávané závady, na druhou stranu se ale díky tomu mohl v prvních letech provozu se svým plechovým miláčkem seznámit opravdu důvěrně.

témata

user-avatar

chalkon

8. 02. 2016 | 14:30

> ExtraStory   |   Inzerce