Slavné "plejbojky": zpěvačka Debbie Harry a modelka Lauren Hutton | zdroj: internet


Jak se lovili zajíčci do Playboye: Tvrdou zkouškou prošla i jeptiška!

TÉMATA: modelky | ženy

„Dívky, vkročte do světel reflektorů. Staňte se Playboy zajíčky!“ stálo v inzerátu, který v roce 1962 vyšel v deníku The New York Times. Zlákány vidinou neslýchaných výdělků a příležitostmi k cestování a seznamování se slavnými a bohatými muži, hrnuly se davy mladých dívek ke konkursům, ač kritéria výběru byla velmi přísná.

user-avatar

Blondie

22. 08. 2014 | 13:58

Ideální playboy zaječice v té době měla vykazovat následující parametry: výška 165 centimetrů, váha 53 kilo, míry 89-57-89, hnědé vlasy, hnědé oči, věk do 25 let a vyšší vzdělání. V reálu však obsluha Playboy klubů zahrnovala krásky všech velikostí, proporcí i barev. Playboy se stal dokonce vyhlášený i tím, že už na začátku 60. let hlasitě odmítl rasovou segregaci a najímal do svých řad etnicky rozmanité zajíčky. V šatnách Playboy klubů se to v roce 1963 hemžilo takovou škálou ras a kultur, kterou nebylo možné spatřit ani na vysokých školách o deset let později.

Mezi žadatelkami o práci v Playboy klubech nebyly žádné nýmandky. O tuhle práci se praly jak vysokoškolské studentky, tak i ambiciozní herečky a modelky, jako třeba top modelka Lauren Hutton nebo frontmanka kultovní punrockové kapely Blondie Debbie Harry. Playboy se stal odrazovým můstkem pro mnoho kariérně úspěšných žen, ať už to byly vědecké pracovnice, výkonné manažerky, filmové producentky, chovatelky závodních koní, učitelky nebo zdravotní sestry. V Playboy klubu dokonce pracovala i bývalá jeptiška.

Získat práci zajíčka v Playboy klubu bylo tehdy jak vyhrát v loterii. Tyhle dívky totiž často vydělávaly víc než jejich tátové či manželé, což v 60. letech bylo něco neuvěřitelného. Mnohé z nich si mohly z uspořených dýšek za hotovost pořídit svou první nemovitost! Není divu, že mnoho studentek oželelo zábavu a raději po nocích žonglovaly s plnými tácy sklenic nad hlavou. Byla to pro ně prestižní záležitost, vždyť kluby navštěvovala bohatá mužská klientela i mnohé celebrity ze světa showbyznysu, sportu a politiky. Na druhou stranu tuhle zkušenost nemohla žádná z nich později zmínit u pracovního pohovoru ani na prvním rande.

Přitom právě zaječice byly tím, co Playboy kluby po celém světě tak proslavilo. Staly se jich tváří, vyhlášenou značkou. V saténových korzetech, s manžetami a motýlkem, roztomilými zaječími oušky a načechraným ocáskem byly ikonami 60. a 70. let. Tyhle provokativní kostýmy, navržené Ilsou Taurins, se zakladateli Playboye Hughovi Hefnerovi zpočátku vůbec nelíbily a odmítl je schválit. Nakonec se staly vůbec první pracovní uniformou s registrovanou ochrannou známkou.

„Málokde na pracovišti byste našli takový mix krásy, ženskosti, sexuální přitažlivosti a zároveň ctižádosti a inteligence,“ tvrdí bývalá „plejbojka“, zpěvačka Debbie Harry. „Byly jsme vzácná kytice,“ dodává poeticky bývalá topmodelka Lauren Hutton.

> ExtraStory   |   Inzerce

témata

Komentáře ( )

user-avatar

Blondie

22. 08. 2014 | 13:58