Škoda Winnetou čest svému jmenovci rozhodně nedělala.

Škoda Winnetou čest svému jmenovci rozhodně nedělala. | zdroj: auto.cz


V tomto autě by se zabil i nesmrtelný náčelník Apačů Vinnetou

TÉMATA: škoda | škodovka | vinnetou | automobily | ženeva | autosalon

user-avatar

Václav Pokorný

3. 10. 2017 | 14:15

Když se řekne Vinnetou, většina lidí, zvláště těch dříve narozených, si vzpomene na slavného a statečného apačského náčelníka – literární postavu, kterou vytvořil spisovatel Karel May. Poněkud méně slavně již dopadla jeho jmenovkyně Škoda Winnetou na Autosalonu v Ženevě.

Švýcarský dovozce vozů ŠKODA představil na ženevském autosalónu v březnu roku 1967 červený roadster s indiánským jménem Škoda Winnetou. Švýcarům vadilo, že Češi nepředstaví žádnou novinku. Proto narychlo ve vlastní režii nechali v Německu vyrobit dvoumístný roadsterŠkoda Winnetou

O záměru představit zmiňovaný vůz na autosalonu v Ženevě se vedení automobilky dozvědělo dosti pozdě a bylo náležitě zaskočeno, zvláště když švýcarský prodejce počítal s malosériovou výrobou. Dvoumístný vůz měl mít dvoukarburátorový motor o výkonu 52 koní s maximální rychlostí 160 km/h a jeho cena neměla přesáhnout 7900 švýcarských franků. Základem Winnetoua byl rám svařený z ocelových profilů, doplněný podvozkovými částmi z embéčka. Rozchod byl mírně rozšířen a naopak rozvor byl zmenšen na 2095 mm. Pohonnou jednotkou byl dvoukarburátorový čtyřválec o obsahu 988 ccm, o výkonu 46 koní, spojený se standardní převodovkou. Laminátová karoserie pocházela z amerických stavebnic Bill Devin. Podobné karoserie byly montovány také na vozy VW Brouk a z něho byly použity některé díly, jako například světla. Winnetou byl 3815 mm dlouhý, 1595 mm široký a s plátěnou střechou dosahoval výšky 1300 mm. Škoda Winnetou

Po svém představení na ženevském autosalonu se vůz počátkem dubna 1967 dostal po vlastní ose do Mladé Boleslavi, kde se měl podrobit funkčním zkouškám. Winnetou najezdil necelých tisíc kilometrů a výsledky testu byly velmi kritické, což vedlo k rozhodnutí tento automobil v Mladé Boleslavi nevyrábět. Na základě výsledků testů je zřejmé, že za volant takového vozu by neusedl ani udatný a nebojácný apačský náčelník Vinnetou.

 

user-avatar

Václav Pokorný

3. 10. 2017 | 14:15

> ExtraStory   |   Inzerce