Planetární systém Wolf obsahuje planetu, která je podobná Zemi.

Planetární systém Wolf obsahuje planetu, která je podobná Zemi. | zdroj: dailymail.co.uk

Wolf 1061c je další planeta velmi podobná Zemi, kde je možný život. A je docela blízko

TÉMATA: planety | vesmír |

18. 12. 2015 | 12:15

Wolf 1061c je nejbližší potencionálně obyvatelná planeta mimo náš solární systém. Je čtyřikrát tak velká jako naše Země, ale leží v zóně, kde lze čekat existenci vody i atmosféry.

Wolf 1061c je součástí skupiny tří planet obíhajících kolem červeného trpaslíka. Právě Wolf1061c je ze všech tří planet nejslibnější, leží v takzvaném obyvatelném pásmu, tedy je v takové vzdálenosti od Slunce, aby na něm nebylo ani moc horko, ani moc chladno, a lze tak předpokládat existenci vody a atmosféry. Planetární systém Wolf je od naší sluneční soustavy vzdálen pouhých 14 světelných let. I když jsou samozřejmě ještě bližší planety, žádná nemá tak skvělé parametry jako Wolf. Planetu objevil teleskop La Silla v Chile

S planetami podobnými Zemi se v poslední době doslova roztrhl pytel. Již dříve astronomové ohlásili Zemi-dvojče, nedávno objevili také planetu zvanou Gliese 667 ve vzdálenosti 27 světelných let od Země. A dokonce na samém okraji naší sluneční soustavy zaznamenal mexicko-švédský tým neznámé těleso. Za pomoci teleskopu Alma údajně objevili ve vzdálenosti šestkrát větší, než je vzdálenost Pluta od Země, planetu podobnou Zemi. Samozřejmě se ihned vyrojily spekulace, že jde o tajemnou planetu Nibiru, ale astronomové spíše odhadují, že se jedná o zhroucenou hvězdu. Zatím je k dispozici příliš málo dat na to, aby se švédský objev dal objektivně vyhodnotit. Vědci si ani nejsou jistí, jak daleko se vlastně objekt nachází. Na další výsledky lovců planet si budeme muset počkat.

témata